מחקרים מעידים על כך שלא די במוצרים טובים ומחירים נוחים כדי לגרום ללקוח לחבב סופרמרקט. חווית קנייה והאווירה שבסופרמרקט הם אלה שמשפיעים על זמן הימצאותו של הצרכן בחנות, כמות המוצרים שהוא ירכוש והרצון לחזור שוב לאותו הסופרמרקט. שיפוץ ועיצוב חכם ליצירת חוויית קנייה מושלמת, נוחה ונעימה הם חלק בלתי נפרד לכל סופרמרקט.
בין אם זה שיפוץ סופרמרקט או פתיחתו של אחד חדש לגמרי, חשוב לתכנן את החלל בצורה חכמה ונעימה עבור חווית הלקוח.
שיפוץ סופרמרקטים ועיצוב חווית קנייה
מעצבי פנים יעידו שככל ששטח הפנים של סופרמרקט גדול יותר, רמת המורכבות של הפרויקט תהיה גבוהה יותר. כחלק מהמיתוג, ישנם סופרים שיעדיפו עיצוב אלגנטי ונקי יותר ליצירת אווירה המתאימה לחווית הקנייה בחנות לעומת סופרים אחרים שילכו על צבעים עזים וחיפויים בולטים ליצירת חויית קנייה אחרת.
חלק נוסף מהתכנון הוא טריקי ותוכלו להבחין ברוב הסופרמרקטים בישראל בדפוס דומה בסידור המוצרים:
- קצוות המעברים הם המושקעים יותר. הסידור הזה גורם לצרכנים להיכנס לסייר בין המדפים.
- שטח הקופות שייך לממתקים, שתייה קרה עיתונים ומגזינים. בדיוק שם, המוצרים מפתים בצורה ויזואלית את הקונה.
- מוצרי בסיס כגון חלב, לחם וביצים תמיד נמצאים בסוף. מיועד לסיור לאורך החנות עד להגעה למוצרים.
- מה שגדול וכבד תמיד יהיה בסוף. מוצרים גדולים כמו בקבוקי שתייה, חומרי ניקוי ונייר טואלט יהיו בסוף כדי לא לגרום לתחושה של "עגלה מלאה" כבר בכניסה לסופרמרקט.
איך מתכננים שיפוץ סופרמרקט?
מכולת שכונתית או סופרמרקט אורגני, סניף רשת מוכרת או מותג חדש לחלוטין, לכולם יש דבר אחד במשותף- המיתוג. חלק מתהליך שיפוץ סופרמרקט הוא תכנון הקווים המנחים והעיצוב הפועל על פי כללים עיצוביים בסיסיים. סופרמרקטים בישראל לעומת סופרמרקטים מעבר לים יציבו מול עיניו של הקונה את המוצרים וחומרי הגלם הטריים, ואת השימורים, הקפואים וקופסאות מזון מוכן יהיה פחות גלוי.
בנוסף לדגש על המוצרים הטבעיים והטריים, חשוב לתת דגש לשילוט, צבעוניות, נגישות וסדר כלפי כל המוצרים. אלה יבטיחו שהצרכן יגיע יותר וירכוש יותר.
תכנון ושיפוץ מיזוג אוויר
דבר נוסף שמבדיל שיפוץ סופרמרקט ותכנון נכון של חווית הקניה בישראל ואירופה למשל הוא מערכת מיזוג אוויר מאחר ואנחנו חיים במדינה חמה ברוב חודשי השנה. התקנתם של מזגנים היא שתבדיל בין חווית קנייה מוצלחת וממושכת לבין חווית קנייה פחות נעימה שתמנע מהלקוח לרצות לרכוש יותר מוצרים ולחזור יותר לסופרמרקט. במערכת מיזוג אוויר בסופרמרקטים לא משתמשים רק במזגנים, יש שימוש גם מסכי אוויר והם חלק בלתי נפרד מהמערכת. מסכי אוויר יוצרים חיץ בין הפנים והחוץ ומפני בריחתו של האוויר הנקי, הקריר והנעים שבתוך הסופרמרקט. בזכות מסכי אוויר נשמרת הטמפרטורה בצורה המיטבית עם חיסכון במאמץ המזגנים וצריכת החשמל.
תכנון ושיפוץ באזורים נוספים בסופרמרקט
- עבודות ריצוף
- עבודות חשמל
- עבודות אינסטלציה
- עבודות גבס